FBB Finspångs Brunnsborrning AB utför vattenprover i samarbete med Eurofins. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor. FBB förbehåller sig rätten till prisförändringar på hemsida och övriga publikationer utan föregående meddelande.
Beställning & bekräftelse
Genom att du godkänner villkoren samtidigt som du lägger din beställning uppstår ett bindande avtal mellan FBB och dig som kund. I samband med att du lägger din beställning accepterar du även att du blir betalningsskyldig motsvarande orderns totalbelopp. Vid mottagen order skickas en orderbekräftelse via e-post. När ditt paket är packat erhåller du sedan en leveransbekräftelse via e-post.
Du kan göra din beställning på Webbplatsen dygnet runt, varorna plockas normalt sett nästkommande arbetsdag.
Betalningsalternativ
Betalning av vattenanalys sker mot faktura (30 dagars betalningsvillkor räknat från den dag försändelsen skickas från oss). Fakturan skickas med ditt provkit. Eventuellt projektnr, ordernr, fakturamottagare/adress, speciella betalningsvillkor etc. måste anges vid beställning.
Leverans
Normal leveranstid för vattenanalys provkit är 1-3 arbetsdagar från beställningsdagen. Varorna levereras normalt med brev eller varubrev direkt i din brevlåda eller med DHL till ditt närmaste utlämningsställe. Brev/paket som anses vara för stora för brevlådan lämnas till ditt närmaste utlämningsställe och du får en sms-avisering (om mobilnummer angetts vid beställning).
För att hämta ut din försändelse behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation.
För närvarande levererar vi endast inom Sverige.
Leverans av analysrapport sker i första hand via e-post. Normal svarstid för de flesta analyspaket är cirka 10 arbetsdagar. För vissa analyspaket kan leveranstiden vara något längre men överstiger normalt inte 15 arbetsdagar.
Laboratoriet äger rätt att endast utföra de analyser som ger relevanta resultatvärden med hänsynstagande till provets beskaffenhet vid ankomst. Provets beskaffenhet påverkas exempelvis av om det gått för lång tid mellan provtagning och ankomst till laboratoriet, om provtagningsinstruktionerna ej följts samt om provmaterialet förvarats i olämpliga provtagningskärl och/eller vid felaktig temperatur.
Ej uthämtat paket
Outlösta försändelser omfattas inte av ångerrätten eller 14 dagars returrätten enligt Konsumentverkets rekommendationer. Alla paket ligger kvar på utlämningsställe i 14 dagar innan de returneras till oss. För paket som ej hämtas ut debiteras kunden för frakt- och returkostnad.
Ångerrätt
14 dagars ångerrätt (gäller från beställningsdatum). Vänligen kontakta kundtjänst via e-post.
Returfrakten bekostas av kund. Har fakturan betalats sker återbetalning snarast och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit returen. De returnerade varorna skall vara i oanvänt, oskadat skick i originalförpackning. Plombering eller skyddsplast får ej vara bruten. Returnera varan tillsammans med fakturan. För provkit returnerade i svarskuvert faktureras kund för fraktkostnad.
Outlösta försändelser omfattas inte av ångerrätten eller 14 dagars returrätten enligt Konsumentverkets rekommendationer. Alla paket ligger kvar på utlämningsställe i 14 dagar innan de returneras till oss. För paket som ej hämtas ut debiteras kunden för frakt- och returkostnad.
Retur
Vänligen kontakta oss via mejl, info@fbb.se alt 0122-100 64
Returfrakten bekostas av kund. Är varan defekt vid mottagande står vi för retur samt fraktkostnad för ny vara. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du som kund betalningsansvarig. De returnerade varorna skall vara i oanvänt, oskadat skick i originalförpackning. Plombering eller skyddsplast får ej vara bruten. Returnera varan tillsammans med fakturan. För provkit returnerade i svarskuvert faktureras kund för fraktkostnad.
Transportskador
Vid skadad eller bortkommen vara är FBB betalningsansvarig.
När du tar emot din leverans ska du:
1. Kontrollera att antal paket/kolli stämmer och att det inte finns några som helst synliga skador på emballaget.
2. Vid eventuell skada eller saknat kolli meddela fraktbolaget (chauffören/ombudet) innan påskrift.
Synlig skada skall reklameras till fraktbolaget vid leverans innan påskrift.
Dold skada skall reklameras till oss, FBB, inom 5 dagar. Det skadade godset skall bibehållas i det skick som det ankom.
Force majeure
FBB ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som FBB inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter skall utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Har omständigheten varat längre än två månader har både du och FBB rätt att häva köpet med omedelbar verkan.